Monthly Archives: November 2010

Mengesan Penyakit Melalui Mata


Herbalis Hpa shamsuddin dan Rosmini..langkawi

DiBahagian mata Putih
a.Dibahagian tersebut kekuningan.
1.Terdapatnya jangkitan Virus seperti hepatitis.Ini jelas dapat dilihat juga sekiranya diatas lidah terdapat bintik-bintik putih.
2.Jika keracunan Logam berat menakibatkan rambut gugur,lesu kuku kaki dan tangan pecah-pecah dan keluar darah dari liang roma.Orang melayu memanggil santau.
3.Sekiranya masalah batu hempedu dikesan pesakit sering mengalami kelaparan di waktu malam.
b.Mata kemerahan
1.Badan kekeurangan air atau berhidrasi berlaku kerana kurang pengambilan air,kepanasan serta pengamalan minuman berdiuretic.Tandanya ,Urin yang kuning pekat,sakit kepala,sakit pinggang dan urat biru di tangan.
2.Terdapat jangkitan kuman yang dikesan dengan kehadiran selaput putih.

Di Bahagian Mata Hitam.  
a.Lingkaran Putih Di Hujung Iris.;
    .Di keadaan ini menandakan kandungan kolestrol yang tinggi. Tapak Tangan dan hujung jari berwarna Merah. Hujung Lidah juga berwarna merah dan biasanya individu ini bersifat pemarah.
b.Ini disebabkan oleh faktor pemakanan dan genetik.Individu yang mengemari maknan berlemak dan berminyak dan makanannya yang tinggi kandungan sodium(seperti kicap)Penyumbang pembentukkan kolestrol dalam darah.
c.Penghidap penyakit seperti ini perlu mengubah tabiat pemakanan iaitu: Sayuran dan ikan yang direbus.
d.Jauhi makanan bergoreng.
e.Herba yang dicadangkan adalah Omega 3 dan Vitex.
B.Lingkaran Hitam di Hujung Iris:
 a.Keadaan ini menunjukkan kehadiran asid urik berlebihan (didapati dari makanan laut seperti sotong dan Udang).Ia akan mengakibatkan sakit sendi dan lama kelamaan boleh menyebabkan masalah Gout.
b.Rawatan yang paling sesuai digunakan adalah dengan berbekam.
c.Individu yang dibekam,darahnya kelihatan berbuih dan kelihatan berkilat seperti kaca.
d.Herba yang dicadangkan adalah Omega 3 dan Ardisia.
C.Lingkaran gelang Iris;
  a.Seseorang itu mengalami gangguan tekanan perasaan,semakin banyak lingkaran gelang yang kelihatan maknanya pesakit itu Stress yang berpanjangan.Bulu matanya juga lurus kebawah.
  b.Pesakit perlu pembetulan Tulang Belakangnya (Kiropraktik)
      Herba yang Seeloknya Omega 3 dan Spirumadu
 

D. Lingkaran Biru DiHujung Iris;
.Ini Tandnya terdapat masalah perjalanan darah .Ini bakal mengakibatkan gangguan bekalan oksigen dan pesakit mudah mengantuk
 Herba yang Disyorkan ialah Omega 3 soft gel dan Malac

Gua Cerita Langkawi


Lupakah anda tentang cerita hikayat merong Mahawangsa dan Jentayu….Anda boleh guna carian Google untuk cerita ini
Beberapa gambar yang sukar nak ditolak teori cerita lagenda ini.
Jika anda keLangkawi anda boleh ke Gua ini hanya segelintir Boat operator yang mahu ke gua ini…hubungi saya kalau anda berminat..

Gua Buaya boleh di mudiki jika air surut
so air Pasang tak leh ler…
Depend on water Tight…o.k
Langkawi Crocodile cave Tour Mangrove…


Hanya Boat Man yang mahir berani menghampiri Pantai
Gua Cherita. salah pertimbangan boat berkecai
dipukul Ombak…Nampak cam tenang je..
Mangrove Tour..

Di Pintu Masuk Gua setelah anda berjaya mendaki tangga yang
Aduhai tinggi la juga…
Serammmm..hehhe mana ad….heheheheh
Hmmm  Gua cerita Langkawi


Di Dalam Gua Cherita
Nampak tak Cam Katil Pembaringan Dikatakan Disinilah
Puteri Negara China di culik dan Disimpan di dalam Gua
Hmmm Nak caya ke tak mahu sebab ada banyak artifak
Yang sukar disangkal dan disahkan berusia beribu tahun….
Gua cerita Langkawi Malaysia

Pandangan dari dalam Keluar mulut
Gua Cherita Langkawi
Nampak entiti tompok putih bulat-bulat
Itu entiti…
Sendiri mau Ingatlah…
dia Pun hamba Allah Juga
Agaknya camna perasaan Puteri Cina ketika berseorangan
Di dalam Gua Cherita Ini berseorangan..


Lihatlah Banyaknya Tompokan Warna Putih
Bulat-bulat.
Didalam Gua cherita langkawi ni keadaannya sejuk.
Something Amazing about langkawi

DiDalam Gua Di Langkawi Juga…


Di Dalam Sebuah Gua Langakwi
Dikatakan dahulu tempak simpanan barang stok dan tempat
persembunyian dari jepun dan ada lubang tembus ke atas.
Lubang tersebut bila dibersihkan ada yang timbus kembali
bila dah beberapa kali dibersihkan ada pulak yang timbus..
Hmm pepeham ajelah..dia tak bagi kita naik keatas..so..
Sebelum dia mengamuk .baik kita biarkan dia tertimbus….

Masalah Pada Hati


1.Perawatan Masalah Hati Termasuk Hepatitis Dan Srosis dengan menggunakan Teh Herba dan Omega 3 Soft Gel. Pengubatan Yang sangat simple ini telah menjadi pengalaman Perubatan Jawi dari sejak dahulu lagi.
AturanNya:
a).Teh Herba 10 Uncang dimasukkan kedalam Jug air dan Dijadikan air Minuman seharian (sama seperti terapi pesakit gangren kencing Manis) tidak ada meminumnya.Yang penting dihabiskan dalam tempoh 24Jam. Pegaga sebagai ubat anti kenser -Rujuk kajian Dr.Azizh Abd Hamid UPM.
b).Omega 3 Soft Gel -Pengambilan 5×3(sekali ambil 5 soft gel.3kali sehari / sebelum makan).
Mengikut pengalaman bagi peakit hepatitis mengambil masa 6 bulan untuk sembuh dan apabila di test darah akan menunjukkan Virus hepatitis “Not Detected”
Penambahan lain ambil juga Sipirulina dengan dos 3 x 3.
Bagi Sirosis Hati juga dirawat menggunakan herba-herba ini tetapi di tambah dengan 3D iaitu D’Det,D’Deu, dan D’Karm
pengambilan Dos 3 x 3 sehari..semua Jenis…
Sekiranya anda merasakan perubahan pada Rambut , Mual, Pening, dan keletihan yang Sangat. Kemungkinan anda menghadapi masalah Pada hati. Petunjuk lain ialah Keinginan untuk makan sesuatu yang Manis..
Keadaan ini perlu diperbaiki supaya hati jangan terus menjadi rosak dengan beberapa kaedah pemakanan herba yang berkesan iaitu:
1.Minyak Zaitun.3 sudu besar setiap kali..Soft gel 3 x 3
2.Spirulina– 3 x 3
3.Omega 3 Soft Gel-3 x 3
4.Habatul Saudak – 1 x 3(mengandungi Omega 6)
5.Teh Herba / Kunyit + Temulawak – 1 Paket pagi / 1 paket Malam.
Nota: Kurangi lemak Haiwan , Nasi lemak dan Minyak termasuk mentega.
Ubati Hati Dengan Hati
Bagi penyakit hati seperti hepatitis ,Sirosis atau demam kuning maka Ubat yang terbaik digunakan ialah hati. Ambil hati lembu sebesar 3 jari pesakit dibakar sampai masak dan di makan 3 hari berturut-turut.InsyAllah di ulangi pada minggu kedua,ketiga dan keempat. Kita kan mendapati penyakit tersebut beransur pulih.
Begitu juga jika anda ingin melakukan detox pada hati . Hati Lembu merupakan bahan yang terbaik dengan kaedah seperti diatas disamping anda mengamalkan pelbagai jenis herba.InsyAllah.
Hempedu Kambing juga baik dijadikan ubat bagi pelbagai jenis penyakit dengan dos pengambilan setahun satu hempedu selama 7 Tahun berturut-turut disamping itu ia juga mengekalkan awet Muda..

Antikanser Usus


Lelaki lebih Mudah terkena kanser Kolon (Usus) berbanding Wanita dan kebanyakkannya selepas umur 50tahun.Satu kajian telah dijalankan keatas mengkudu Hutan (Morinda Eleptica) Mendapati tumbuhan ini mengandungi satu bahan aktif yang dikenali sebagai “Morindin” Yang bertindak sebagai antikanser kolon.
Dalam Produk HPA akar mengkudu digunakan dalam Kapsul Tuju Angin.Kapsul Radix.kapsul Paramaria dan kopi Radix.
Kean pengambila produk-produk tersebut menjadikan sesorang itu lawas pembuangan air besarnya,
Mudah-mudahan pengamal produk Hpa terhindar daripada kanser usus Amin…..
 
Setiap satu berharga RM20.oo Anda boleh memesan kepada saya penghantaran adalah secara Pos.

KERACUNAN-(Langkawi herbalis)


Bagaimana nak kesan bahan pewarna dan asid borik beracun ni.
ambil serbuk kunyit dan taburkan keatas mee kuning yang anda beli.dan lihatlah kesannya dalam tempoh 24 jam..
Ayam Organik

Sekarang ini pusat hemodilisis tumbuh bagai cendawan Di Malaysia di sebabkan Jumlah pesakit Buah Pinggang makin meningkat Di Malaysia.
Salah satu puncanya (masih dalam kajian) dikatakan pemakanan ayam daging .Cuba anda bayangkan Ayam biasa mengambil tempoh lebih 45 hari tumbesarannya..akan tetapi ayam Daging hanya 23-25hari sahaja..
Ayam ini disuntik hormon kimia dan hormon ini kekal di dalam tubuh ayam tersebut..lalu kita memakannya..
dikatakan hormon ini akan menyebabkan ayam ini hanya tahu makan sahaja disebabkan buah pinggangnya dirosakkan oleh hormon tersebut.
Hormon yang disuntik untuk proses tumbesaran sudah pasti terkandung 1001 bahan kimia yang akan KEKAL di dalam badan ayam ini. Bahan kimia ini tidak boleh dicuci hanya menggunakan air sahaja. Bahan kimia ini kekal sebagai lemak tepu dan tidak dapat dicairkan walaupun dibakar atau dimasak. Ayam daging yang mengandungi bahan kimia inilah yang kita makan setiap hari  dalam pelbagai menu seperti ayam kari, ayam kicap, ayam merah, ayam kurma, ayam kunyit, rendang ayam dan sebagainya dan kekal di dalam perut kita. Bayangkan berapa banyak ayam sudah kita jamah dalam santapan setiap hari tidak kira pagi, petang, siang dan malam?  Lemak tepu itu akan berkumpul di dalam usus besar dan kecil dan tidak mampu dihadam kerana bahan kimia ini tidak akan hancur.
Sebab itu kadar Obesiti dan kerosakkan buah pinggang menjadi masalah di negara kita hari ini.
Sekadar Rujukan…masih di dalam peringkat Ujian ..belilah Ayam organik HPA lebih selamat Untuk di Makan..

Ubatan Kimia merupakan usaha yang paling akhir untuk merawat sesuatu penyakit kerana ia akan memberikan kesan sampingan pada penggunanya.
Namun begitu apabila anda telah mengamalkan ubatan kimia dan mahu meninggalkan maka lakukanlah sedikit demi sedikit kerana untuk bergantungan terus pada ubatan herba dalam jangkamasa yang singkat tidak dicadangkan.
Ini kerana herba mengambil tempoh paling kurang 120hari untuk benar-benar berkesan. pada peringkat awal tubuh akan mula melakukan penolakan kerana sistem telah diprogramkan oleh tubuh untuk menolak sesuatu yang baru.

Semua Ubat-ubat HPA boleh diambil bersama ubatan kimia.Kecuali Omega 3 Soft Gel.Garlic dan mengkudu.sahaja yang dilarang pengambilanya jika peaskit telah menggunakan ubat pencair darah hospital…
  

Catatan -Herbalis Shamsuddin
                 Langkawi herbalis-herbalis langkawi

Kehebatan Madu Asli (HPA)



Madu asli HPA diambil dari Timur Tengah (Padang Pasir) amat baik untuk dijadikan sebagai makanan kesihatan kerana  kualitinya yang tinggi dimana kadar kelembapan air di bawah 20%. Madu ini diambil dari lebah yang menggnakan kurma ,Tin, dan zaitun.Didalam surah An-Nahl: 68-69.yang bermaksud “Dan tuhanmu mewahyukankepada lebah “buatlah sarang-sarang di bukit,di pokok-poko kayu dan ditempat-tempat yang di buat manusia. Kemudian makanlah dari setiap buah-an dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan untukmu. Dari perut lebah itu keluarlah minuman (MADU) yang bermacam-macam warnanya , Didalamnya terdapat ubat yang menyembuhkan manusia.Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi orang-orang yang berfikir”.
Terdapat juga beberapa hadis sahih yang menceritakan para sahabat menggunakan madu sebagai ubat. Rasulullah S.A.W menjadikan madu sebagai makanan sebelum sarapan pagi dengan mencampurkannya dengan air. Ini terbukti oleh pakar pemakanan kesihatan amalan sbebegini akan membantu proses penghadaman. Oleh kerana madu ini tidak mempunyai kotoran ataupun racub ia memudahkan fungsi Ginjal dan Hati.
Madu Asli juga dapat menaikkan kekuatan fizikal dan mental seseorang.Untuk orang yang telah uzur dan lanjut usia dicadangkan mengamalkan satu sudu besar setiap hari sebelum makan.
Madu juga boleh merawat dan menyembuhkan penyakit kulit seperti jerawat,gatal-gatal,luka akibat terbakar,bisul serta kurap dengan cara menyapu ditempat tersebut.Madu sali juga boleh membantu mempercepatkan pertumbuhan kanak-kanak yang menghadapi masalah lambat berjalan.Dibuktikan dalam kajian seorang kanak-kanak yang menghadapi masalah tersebut setelah mengamalkan 2 sudu kecil setiap hari selama 40 hari telah menunjukkan perubahan ketara pada tubuh badan dan ia mampu untuk berjalan.

SINERGI Dengan Produk HPA:-
.Madu asli + Malac / Alac amat baik untuk memecahkan batu karang (Gall Stone) dan melancarkan air kencing.
.Madu Asli + Teh Herba khasiatnya sebagai pemakanan kesihatan.
.Madu Asli + Coscinium Plus amat baik untuk mengatasi masalah alahan ataupun allergy.
. Madu Asli + Radix Dapat menambah tenaga dan kesuburan lelaki.
.Madu Asli + Paramaria Plus dapat menambah dan memperbaiki kesihatan Wanita

Berat 375gm

Petikan dari buku kit niaga HPA..